zondag, 15 juni 2025
  • Midden-Limburg 22 ℃
  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • RSS
  • Switch skin
  • Zoeken naar...
  • Menu
Logo Voor Midden-Limburg Logo Voor Midden-Limburg

Klachtenprocedure

  • Zoeken naar...
  • Weert
  • Nederweert
  • Leudal
  • Maasgouw
  • Echt-Susteren
  • Roerdalen
  • Roermond

    Klachten

    De omroepen die gezamenlijk Voor Midden-Limburg vormen, hebben een klachtenprocedure voor als er iets mis is met onze artikelen of programma’s op televisie of radio. Deze procedure bestaat uit de volgende 7 stappen.

    Klachten kunt u op een eenvoudige manier indienen.
    U gebruikt hiervoor het reactieformulier op onze website.

    Voor Midden-Limburg beschikt over een vast aanspreekpunt voor klachten.
    Uw klacht wordt behandeld door dhr. E. van Doorn van WeertFM. Wanneer u contact opneemt met deze omroep kunt u ook naar deze persoon vragen.

    Uw klacht wordt schriftelijk vastgelegd in een klachtenformulier.
    Om een klacht goed te kunnen verhelpen is het van essentieel belang dat alle gegevens rond de klacht correct worden vastgelegd. We gebruiken deze informatie ook voor het verbeteren van ons (programma-)aanbod en de bedrijfsvoering. Met het oog op de AVG-wetgeving worden de persoonsgegevens alleen bewaard zolang de klacht in behandeling is.

    De omroep reageert binnen 5 werkdagen op een klacht of bevestigt de ontvangst.
    In een aantal gevallen kan een klacht wellicht snel worden verholpen. Bijvoorbeeld het corrigeren van een typefout of onvolledigheid in een nieuwsbericht. Wanneer een dergelijke klacht binnenkomt dan voeren wij de correctie uit en ontvangt u hier een bevestiging van. Indien het oplossen of beantwoorden langer duurt dan 5 werkdagen dan stuurt de omroep in ieder geval een ontvangstbevestiging met nadere informatie over de klachtenprocedure.

    Uw klacht wordt geanalyseerd en geëvalueerd, zodat de oorzaak van de klacht wordt achterhaald.
    Er dient te worden onderzocht hoe de omstandigheid waarop de klacht betrekking heeft kon ontstaan. Ook moet er een uitspraak worden gedaan op de vraag of de klacht valide is. In een aantal gevallen is het denkbaar dat het een journalistieke en/of creatieve keuze betreft die niet overeenkomt met uw voorkeur. Bij de terugkoppeling (laatste stap) zullen wij u onze beslissing toelichten.

    Op basis van de analyse en evaluatie wordt zo nodig
    (1) een corrigerende maatregel genomen om de klacht op te lossen; of (2) een preventieve maatregel genomen ter voorkoming (van herhaling). Wanneer uw klacht terecht is dan zal de omroep er alles aan doen om een corrigerende maatregel te treffen, of in ieder geval een preventieve maatregel ter voorkoming van herhaling.

    Wanneer er naar aanleiding van een klacht een corrigerende of preventieve maatregel is genomen dan informeren wij u hierover.
    Wij informeren u ook wanneer er geen corrigerende of preventieve maatregel kan worden genomen.

    Populair
    • Leudal verkent mogelijkheden nieuw binnenzwembad
      12 juni 2025
    • Veel meer interesse dan kavels voor De Berk III in Echt
      10 juni 2025
    • Omleidingen door werk Rijkswaterstaat aan de A2
      13 juni 2025
    • Vliegroutes A2-vleermuis al 15 jaar bekend bij Rijkswaterstaat, waarom nu alsnog vertraging?
      11 juni 2025
    • Gemeentebestuur Nederweert wil De Pinnenhof op oude locatie
      13 juni 2025
    Midden-Limburg
    Lichte bewolking
    22 ℃
    24º - 17º
    62%
    4.86 km/h
    23℃
    zo
    24℃
    ma
    26℃
    di
    27℃
    wo
    24℃
    do

    Advertentie

    Voor Midden-Limburg (VML) is een samenwerkingsverband van de omroepen ML5 (Roermond – Maasgouw – Leudal), OR6 (Roerdalen), SOL2 (Echt – Susteren) en WeertFM (Weert – Nederweert)

    VML is gevestigd op de Bredeweg 10,  Roermond (De Weerstand)
    Tel: +31 495 791 030

    • Weert
    • Nederweert
    • Leudal
    • Maasgouw
    • Echt-Susteren
    • Roerdalen
    • Roermond
    • Over Voor Midden-Limburg
    • Radio & TV
    • Redactie
    • Ambities
    • Klachtenprocedure
    Close
    • Facebook
    • X
    • Instagram
    • RSS
    Beheer toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}
    Close
    Close